Voorwaarden

Wij werken volgens de overeengekomen voorwaarden van de autobranche, die u hieronder kunt inzien en downloaden.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen.

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

Vragen over vervangend vervoer

U moet een vervangend voertuig terugleveren met volle tank. Op 100 meter afstand van onze vestiging is een tankstation (Tinq), waar u relatief goedkoop kunt tanken. 

U moet tijdens het ophalen van een vervangend voertuig aangeven op welke vestiging u de het voertuig weer wilt inleveren. 

Nee, u kunt het huurcontract van een vervangend voertuig niet bij ons verlengen.

We hebben geen invloed op de condities en duur van uw huurovereenkomst die u bij andere partijen bent aangegaan.

Indien u vragen heeft, kunt u het beste contact opnemen met de organisatie waarvan u het vervangend voertuig heeft verkregen.

Of u recht heeft op een vervangend voertuig om uw weg te kunnen vervolgen, is afhankelijk van de voorwaarden van uw verzekeringspolis of uw leasecontract. Daarin leest u of u wel of geen recht heeft op vervangend vervoer. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekerings- of leasemaatschappij.

Vragen over weggesleepte voertuigen

Mogelijk stond uw voertuig fout geparkeerd en/of veroorzaakte uw voertuig hindernis bij werkzaamheden of evenementen. We slepen uw voertuig uitsluitend in opdracht van gemeente of politie weg.

Wanneer u naar ons hoofdkantoor aan de Elektronweg 24 in Utrecht komt, dient u eerst een aantal basisgegevens af te geven. Na betaling loopt een van onze collega's met u mee, zodat u veilig het terrein kunt verlaten in uw voertuig.

Onze openingstijden zijn als volgt:

- Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur
- Zaterdag van 09:00 tot 17:00 (uitsluitend op afspraak)

Bel in geval van nood naar 030-2415060.

Vragen over berging, pechhulp & doortransport

We streven ernaar om uw voertuig binnen 3 werkdagen door te transporteren.

Alle voertuigen die WA-verzekerd zijn, zijn automatisch verzekerd voor bergings- en transportkosten. Een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) is verplicht in Nederland.

We belasten de kosten direct door aan (de alarmcentrale van) uw verzekeringsmaatschappij. Ongeacht de schuldvraag. De kosten hebben meestal geen invloed op uw opgebouwde no-claim. Informeer hierover bij uw verzekeringsmaatschappij.

Auto van uzelf
Is de auto van uzelf? Dan kunt u zelf bepalen naar welke garage, welke dealer of welk schadeherstelbedrijf wij uw auto brengen. Overleg wel vooraf met uw tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij.

U heeft in geval van autoschade één keer recht op vergoeding van de transportkosten via uw verzekering. Informeer daarom altijd bij het garage-, dealer- of schadeherstelbedrijf of zij de schade aan uw auto kunnen repareren. Het zou zonde zijn als u de auto naar een bedrijf laat transporteren, waar ze de schade niet kunnen repareren. Elk vervolgtransport moet u immers zelf betalen.

Auto van de zaak of leaseauto
Betreft het een auto van de zaak of leaseauto? Neem dan contact op met de wagenparkbeheerder of leasemaatschappij. In de meeste gevallen transporteren wij uw auto naar de dichtstbijzijnde merkdealer.

Nadat u ons het afleveradres heeft doorgegeven, brengen wij uw auto zo snel mogelijk naar de eindbestemming.

Uw auto is geborgen door het autobergingsbedrijf. U bepaalt vervolgens zelf, in overleg met uw verzekerings- of leasemaatschappij, waar uw auto gerepareerd dient te worden. De berger zal er voor zorgen dat uw auto naar de door u aangegeven bestemming wordt getransporteerd.

We nemen contact op met de alarmcentrale van uw verzekeringsmaatschappij, zodat u met een taxi of met ander vervangend vervoer alsnog op uw plaats van bestemming komt.

In de meeste gevallen heeft u recht op één taxirit die door uw verzekering wordt vergoed. U hoeft de taxikosten niet voor te schieten. Denk wel goed na over waar u naartoe wilt, want een tweede rit is voor uw eigen rekening.

Zelf een autosloperij zoeken
Ja, u kunt afstand doen van uw voertuig. U kunt zelf een sloperij selecteren of u kunt het door ons laten regelen (zie hieronder). Als u zelf een autosloperij inschakelt, dan maakt u met de sloperij afspraken over een eventuele vergoeding voor uw voertuig, het transport en de vrijwaring. 

Heeft u gebruik gemaakt van autoberging en bent u WA-verzekerd? Dan hoeft u het transport naar de sloperij meestal niet zelf te betalen

Via ons afstand doen van uw auto
Wilt u dat wij uw auto afvoeren? Dan hebben wij naast een schriftelijke bevestiging alle delen van het kentekenbewijs nodig. U kunt hiervoor langskomen bij onze hoofdvestiging aan de Elektronweg 24 in Utrecht.

Na ontvangst van alle papieren brengen wij het voertuig en de documenten naar de autosloperij. De sloperij maakt de vrijwaring op, die wij naar u doorsturen.

U ontvangt géén vergoeding voor uw voertuig. Heeft u gebruik gemaakt van autoberging en bent u WA-verzekerd? Dan hoeft u het transport naar de sloperij niet zelf te betalen. In andere gevallen kunt u ons bellen op 030-2415060 i.vm. de transportkosten.

Contact

Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Vul dan ons contactformulier in en neem contact met ons op. Voor pechhulp, calamiteiten en andere spoedeisende hulp, kunt u ons 7 dagen per week en 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer 030-2415060.

Contact opnemen